maanantai 31. maaliskuuta 2014

Eläinpihan terapiaeläimet

Eilen oli jännä päivä, kun keskimäärin perinteiselle tallireissulle lähtikin Marin lisäksi mukaan eräs heppaterapian tarpeessa ollut tyttönen. Oli kameroitakin kaksin kappalein, kun kiipesin Tyynen selkään ja aloin jumpata sen kanssa. Eläinpiha sen sijaan näytti taas parhaat puolensa – oli kissat ja koirat, kissat ja hevoset, koirat ja koirat… Siinä eläinrakkaudesta kärsivän naama rasittuu hymyilemisestä, kun nelijalkaisilla on mukavaa. Tämän postauksen kuvat on varastettu Marilta. Luvan kanssa. Koska Mari on niin kiltti.

IMG_4500

Jada sai vähän tällaisen kevyemmän kyytiläisen tällä kertaa. Syltty on eläinpihan (eli siis ihan sen meidän tallin) toistaiseksi uusin tulokas, sellainen Nekkua kuukauden vanhempi pitkäkarvakissaeläin. Sen mielestä Jada oli jotain maailman ihaninta, se kiehnasi tuolla selässä vaikka miten kauan ja leipoi toisen selkää. Harmillisen liukas nukkumapaikka oli, ei oikein meinannut pysyä siellä vaikka miten hyvin asetteli itsensä maate.

IMG_4513

Paikalle saapui myös Neo the Westie. Se oli Syltystä aika jännittävää. Ja kissa Neosta.

IMG_4571

Tiina oli kaupunkilainen eikä laittanut villasukkia keskelle lakeuden viimaa. Onneksi emäntä tarjoili myöhemmin teetä koko sakille.

IMG_4610

Tyyne ei tarvinnut villasukkia, kun sillä on aikamoiset villahousut jalassa ihan omasta takaa. Sen mielestä oli superhauskaa, että pääsi jumpalle mun kanssa, ekojen väistöjen jälkeen se tarjosi koko repertuaaria – käännytäänkö, väistetäänkö, taivutetaanko, tekisinkö piruetin vai mitä saisi olla?! Saanhan palvella? Tyyne on niin hasu hepa. Sen teki hiiweesti mieli juosta kovaa, joten annoin luvan ottaa parit spurtit. Häntä vaan pyörähti ja mentiin ympäri kenttää minkä ehdittiin. Omistaja nauroi vieressä, voi että tuo talli on kyllä tehnyt mun elämälle niin paljon ihmeitä. Vedin muuten aika ilmeellä koko treenin, repeilin paluumatkalla pariin otteeseen kuvia tutkaillessani aika huolella. Täytyy varmaan ottaa jotain pokerinaamatunteja jos meinaan ruveta vielä jotain kisoja kahlaamaan.

IMG_4786

Neo ja Rene aiheutti Tyynelle pari harmaata harjajouhta riehumalla siinä kentän laidalla. Varmaan parikymmentä minuuttia siinä touhusivat eikä pouni tuumannut mitään, mutta sitten yhtäkkiä se hoksasi että hetkinen, nuo on susia ja mä olen saaliseläin; mun kuuluu säikähtää niitä. Sitten voikin taas olla niin kuin ei mitään.

Tänäänkin mulla oli heppatic-päivä, kun käytiin kolmen nelivedon voimin melkein kahden tunnin maastolenkillä pilateksen päälle. Olihan mukavaa sekin. Huomenna piti olla valmennus, muttei olekaan, joten joudun ehkä viettämään pelkästään kissaeläimillä vahvistetun päivän. Ei kyllä haittaa se lain, kissaeläimet täällä kotona on aika kivoja myös. Tiedättekö, kun sitähän on tutkittu, että jo eläinten katseleminen laskee verenpainetta (paitsi jos todella pelkää eläimiä). Ja mulla on vähän turhankin alhainen verenpaine. Että varmaan se kun aivan ottaa sydämestä kun tyypit on niin suloisia, on oikeasti mun sydän joka yrittää sanoa että hei lakkaas katselemasta niitä eläimiä tai pyörryt ja katselet niitä vaan unikuvissa jatkossa.

Huomenna saattaa olla aika käydä kurkistamassa, olisiko jossain kaupassa mulle uutta pilatesrullaa. Mitään traktorinrengas-rumblerolleria en aio hommata (Tiina!), mutta tuo mun omani alkaa olla aika entinen kiitos Nekun. Pitää varmaan säilyttää sitä uutta jossain komerossa turvassa teräviltä kynsiltä.

Mun ei pitäisi alkaa postailla illalla, koska tämä menee aina kauheaksi harhailuksi enkä pääse koskaan tästä koneelta enää pois.

4 kommenttia:

  1. Joo en kyllä tiedä mitä mun maalaisrippeille on tapahtunut... :D muutenkin villasukat jalassa ympäri vuoden.. voi voi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siitä oppii ja ens kerralla sitten pari kerrosta lisää :D Oon ite oppinut tässä vuosien saatossa että harvemmin tulee katsomossa istuen kovin kuuma, jos ei ole kesä ja helle ja istu suoraan auringonpaisteessa. Siltikin joskus vielä tulee yliarvioitua oma kylmänkestävyytensä vaikka edustan ennemmin sitä "aina saa otettua pois" -koulukuntaa :D:D

      Poista
  2. Mä yritin eilen junakommentoida, mutta paskat! Maailma söi junainternetin julkaisunapin kohalla. En mä ny enää muista mitä asiaa mulla oli.

    Eiku niin. Että ite olisin ainaki ollu ihan paniikissa sen hevosen selässä, kun ne koirat siinä meuhkas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut sä ootkin tommonen pelkuri. Sittehän se hevoi vasta oliski säikähtänyt jos kuski olis pelännyt!

      Poista

Kerro!