sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Our dreams make us who we are

Minulla on viime aikoina tuntunut tarttuvan päähän kaikennäköisiä mietelauseita, joihin olen tietenkin törmäillyt lähinnä sosiaalisessa mediassa. Ne laittavat aina vähän miettimään, sitä se mietelause kai tarkoittaakin. Joku on miettinyt ja nyt me muutkin mietitään. En tiedä, osaanko avata niistä syntyneitä mietteitä kovin tarkasti tai ollenkaan, koska ne ajatukset ovat niin käsitteellisellä tasolla, ettei niille ole välttämättä edes sanoja.

CS-Lewis-Quotetheend

Varmaan tämä liittyy siihen, että olen viime aikoina paljon ihmetellyt sitä, millaisia haaveita ihmisillä on ja miten käsittämättömiä ne voivat toisten näkökulmasta olla. Tuskin kukaan voi ymmärtää, miksi jonkun unelmatyö on juuri tuo tai miksi maailmassa tärkeintä jollekin on joku itselle melkein merkityksetön asia. Joku on sanonut, että ilman haaveita ja tavoitteita ei voi kehittyä, mutta tarvitseeko koko ajan niin kovasti kehittyä? Eikö saisi olla ihan tyytyväinen siihen, mitä on juuri nyt? Vaikkei kaikki niin täydellistä aina olisikaan. Vai onko ihan outoa, ettei minulla juuri nyt ole mitään kummempia tavoitteita tai toteuttamista odottavia unelmia? Haluaisin vain saada elellä ihan rauhassa, omaa tylsää arkeani ja suukotella kissoja ja futislihaa, käydä töissä ja tallilla ja tulla kynsilakkauksen itseoppineeksi suurmestariksi. Tai no niin, kai sekin lasketaan haaveeksi, että saisi kaikkea tuota, tästä eteenpäinkin.

Syvällistä tänään, oivoi! Onko kaikilla jo joululahjat hankittuna? Omat ostokset on hyvällä mallilla ja on aivan mahtavaa, että kerrankin olen pystynyt ostamaan rakkaille jotain joutumatta laskemaan joka euroa sydän kurkussa. (Välihuomautus: Luna näkee jotain unta tuossa vieressä, miukuu ja kurnahtelee unissaan. Usein se herää tuollaisesta äänekkäästä unesta vielä äänekkäämmin ja maukuu varmaan puoli minuuttia yrittäessään selvittää unista pikku päätään…) Ainut pulma on sama jokavuotinen,  nimittäin en ole pahemmin miettinyt mitä itselleni toivoisin lahjaksi! En oikeasti tiedä! Kirjoja, elämyksiä, kynsilakkoja, aikaa ystävien kanssa, sellaisia tulee yhtäkkiä mieleen. Epärealistiselta listalta uusia objektiiveja kameraan, tabletti ja ruskeat ratsastussaappaat voisin huolia! Jos jollain sattuu olemaan muutamia ylimääräisiä satalappusia siis. Tai matkalahjakortti, sekin kävisi. Jään jännityksellä odottelemaan, mitä pukin kontista sitten löytyy.

Viikon päästä alkaa epävirallinen joululomakin. Näillä näkymin olen pari viikkoa ainakin pääpiirteittäin vapaalla, sillä välipäivinä ja vuodenvaihteen jälkeen loppiaiseen asti pyhät menevät niin sopivasti, ettei työvuoroja osu meikäläisen kohdalle kuin yksi. Jos pokka pitää, yritän olla myös yrityksen puolella mahdollisimman hissukseen, koska oikeasti voisin tarvita vähän lomaa. Mutta saattaa olla, etten malta, jos tarjotaan jotain mukavia hommia… Vuosien kituutus on niin tarkasti muistissa, etten osaa luottaa tämän hyvän putken kestävän, siksi voi olla vaikeaa lomailla.

P5283961

Tästä tulikin kunnon vanhan ajan sunnuntaipostaus ilman päätä tai häntää. Mauau!

2 kommenttia:

  1. Olisipa edes joskus semmoinen fiilis, että tässä ja nyt on hyvä olla. Mutku oon semmonen dreamer että haaveilen ihan kaikesta. IHan koko ajan. All the time. Matkustamisesta, jostain duunista, et koulu loppuu, lomasta (mulla ei muuten periaatteessa ole lomaa, vaan saadaan joku vit.. tehtävä jouluksikin. höh) .. Nii. Mutta jostain luin, että haaveet ja tavoitteet elämässä motivoi ja antaa energiaa, siis mun kurssikirjoista (ja nyt sä mietit et mitä sä oikein opiskelet.. hehe) mutta jos se toimii, dunno.

    Mulla on kaikki lahjat paitsi ne jotka aion leipoa itse jäljellä. Wuhu. Tosin en kyllä monelle edes ostanut niin ei ollut mikään hirvee projekti :D Ja itse oon jo saanut lahjani - tietokoneen. Että en edes kaipaa mitään :O Ohhoh!


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä oon miettiny että oonko huono ihminen ku en nyt oikeesti haluaisi mitään ihmeellistä. Tottahan nyt jonnekin reissuun olis kiva lähtee ja lottovoitto olis kiva ja olishan se hienoa jos olis joku uskomaton hevonen jolla voittais Suomenmestaruuden tai jotain mutta kyllä mulle kelpais tää elämä ihan vaan nyt tälläsenä. Ainakin nyt, mistäs mä tiedän millasten haaveiden keskellä elän vaikka kuukauden päästä!

      Mä en ajatellu leipoa tänä vuonna mitään. Mutta loman oon ansainnu, mulla ei ollu kesällä lomaa ja nyt on ollu niin vähän ees vapaapäiviä koko syksynä että on ihan hyvä syy vähä vetää äksänä vaan!

      Poista

Kerro!