maanantai 20. huhtikuuta 2015

Sekalainen epälistauspostaus

Olen oikeastaan nyt töissä, mutta jotenkin mua huvittaa enemmän kirjoittaa nyt tänne toiseen ikkunaan asioita. Kissat nukkuu hassuissa asennoissa tuossa ikkunan edessä ja tajunnanvirrasta tulee nyt erilaista sisältöä kuin sitä palkallisesti tuotettavaa.

Mietin eilen illalla, että olisipa hauska kirjoittaa joku postaus sellaisista asioista, joita ette tiedä minusta. Sitten tuli mieleen listata asioita, jotka saa allekirjoittaneessa esiin lieviä kotinatsin piirteitä. No nehän menee myös samaan kategoriaan, ette muuten varmaan tiedä kuinka mun mielestä kahvinkeitintä ei saa siirtää seinästä irti. Sitten alkoi tehdä mieli kirjoittaa jonkin sortin haluamislistaa, voi että kuinka mä haluaisinkaan opetella tekemään sellaisen pull through braidin. Ostin hevosten letityskuminauhojakin sitä varten ihan tänne kotiin. Saa pari kertaa mennä pieleen ja lenksu katki, oli niitä joku 500  kappaletta.

Mutta haluaisin mä vaikka mitä. Olen aika kauan nyt ollut innostumatta erityisemmin ratsastusvarusteista, sillä tällä hetkellä on tuo ratsastustaajuus vähän taas laskenut. Eli en tarvi, ja oikeastaan haluan ostaa niilläkin rahoilla kynsilakkaa. No tulipa sitten huhtikuu ja heppamessut –> löysin uudet ihanan oliivinvihreät Pikeurit ruskeilla paikoilla ja saatoin ihan vahingossa ostaa poistohintaisen soft shell –kisatakinkin (hevosta ei ole  mutta kisavarusteita tarvii aina?). Molemmat oli pitkäaikaisia himotuksen kohteita, joten ihan perusteltuja hankintoja? Tulomatkalla tehtiin pitstop Ylöjärven Hööksillä messutarjousten perässä (vaikka Seinäjoellakin on nykyään oma Hööks, mutta ehkä siellä ei olisi ollut  messutarjouksia) ja siellä rakastuin säädettävään kypärään. Sitä en ostanut, mutta mulla sattuu olemaan Hööksille lahjakortti, joka saattaa vielä joutua osaksi kypärähankintaa. Sitäkin olen jo kauan himoinnut, säädettävää mallia, niin sopii sitten talvella pipo väliin. Tai vaikka se muhkea letti päähän sinne alle. Ja on vielä yksi himotusjuttu, jonka saapumista liikkeeseen sovitettavaksi odottelen kärsivällisesti. Mutta siitä kerron enemmän joskus toiste.

P4191157

Olen kovasti halunnut myös uutta hajuvettä mutta se hoitui synttärinä puolison toimesta. Nyt tuoksun sateenkaarilta ja pastelliväreiltä ja My  Little Ponyilta.

No ettepä varmaan näitäkään asioita olisi tiennyt! Nyt mulla on työn alla viedä Königsin estesaappaat suutarille ja hakea Raision Ikeasta pari minilipastoa kirjahyllyyn. Täysin uutta infoa. Miksihän sitä ajattelee että pitäisi tehdä jotain luettelopostauksia, kun ihan tavallisellakin kirjoittelulla saa paljastettua uusia asioita. Vaikka kai sitä jankkaa niitä samojakin juttuja joskus vuodesta toiseen. Että kuinka mulla on maailman söpöimmät kissat ja ihanin mies. Ja kuinka freelancerilla on joskus monimutkainen elämä. Varsinkin jos kissa änkee syliin kun yrittää tehdä töitä.

No haluatte kuitenkin tietää, niin mun mielestä tiskiharja pitää aina laittaa roikkumaan eikä sitä saa jättää tiskialtaaseen. Koska se likaantuu siellä ja likaisella harjalla ei tule puhtaita tiskejä. Kun meillä tehtiin tuo kylppäriremontti, sinne laitettiin jostain syystä sellainen lastenmallin minilavuaari. Niin mun mielestä siihen reunalle ei saa jättää mitään piilarikoteloita tai geelipurkkeja, koska se on heti täynnä romua ja tympeän näköinen. Pakastimesta saa syödä sellaisia jäätelöitä, joita saa kaupasta normaalisti, mutta ei esimerkiksi niitä Lidlin viikkotarjousjuttuja, joita saa seuraavan kerran ehkä vuoden päästä, koska tulen niistä mustasukkaiseksi ja ne on sitä paitsi mun. Ja sitten mun takin päälle naulakkoon ei saisi laittaa muita takkeja, koska ärsyttää siirrellä toisten vaatteita kun yrittää äkkiä päästä lähtemään vaikka töihin. Voi laittaa omat vaatteensa pinoon keskenään.  Mutta huomatkaa että kaikella on aina hyvät perustelut, eli en ihan huvikseni vaan marise… Ei kai, meillä osataan kyllä huumorilla keskustella näistä asioista. Esim. eilen annoin vinkin kahvinkeittoon että sen takia mun keittämä kahvi on parempaa kun se keitin on paikoillaan, seinässä kiinni. True story, koittakaa vaikka.

Mun synttärinä ei paistanut muuten aurinko, mutta sain Ben&Jerryä synttärikakuksi. Nyt olen jo aika vanha. Ja vähän väsynyt. Mutta se voi johtua siitäkin, etten osannut mennä nukkumaan ajoissa. Fiksu mikä fiksu. Samasta syystä taidan olla vieläkin “töissä”… Jonne oikeasti nyt täytyy palata. Äkkiä hommat pakettiin niin ehdin paistaa kapteeninpihviä vielä. Näin muuten unta pihvin paistamisesta. Unessa pihvi oli järisyttävän paksu possunpalanen enkä osannut yhtään arvioida paistoaikaa. Onkohan liikaa katseltu MasterCheffiä?

Voi kun saisi nyt vaan aikaan, olisin niin jo ollut ajat sitten vapaalla jos ei mieli harhailisi jonnekin epälistauksiin töiden kesken.

2 kommenttia:

  1. Mä oon niin samaa mieltä tuosta tiskiharjasta. MUTTA! Koska ruotsissa ei ole mitään minne sen voi laittaa roikkumaan - siis se astioiden kuivusteline on siis tiskipöydällä - mä JOUDUN pitää sitä tiskiharjaa lavuaarissa ja mun silmät nykii koko päivän koska tiedän että se on siellä.. Sille ei siis ole mitään fiksua paikkaa :( pitää muuttaa pois Ruotsista. Tai siis.. tämä on suhteellisen yleistä Ruotsissa. Sanotaan noin niin kuulostaa vähän fiksummalta. Olen myös nähnyt monen laittavan tiskiharjan siihen tötsään mihin laitetaan noi haarukat sun muut kuivumaan - mutta sepäs vasta onkin ällöttävää. Semilikainen tiskiharja koskettaa puhtaita haarukoita ja sitten ne haarukat laitetaan suuhun O.o .. Hitto mikä ongelma. Minne siis laitan sen tiskiharjan, jotta saan mielenrauhan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun täytyy keksiä sille joku koukku siihen seinään? On kyllä tosi outoa miten suomalaisia jotkut asiat on, niinku kuivauskaappi! Ja juustohöylä, vaikka niitä kai nyt sentään Pohjoismaista saa. Ranskassa pestään astiatki vaan sellasella sienellä ja mä vaan näin mielessäni sen märän sienen sisällä muhivat bakteeriviljelmät :D Enkä oo edes kovin pöpökammonen.

      Poista

Kerro!